Napęd elektryczny samochodów i nie tylko samochodów Podstawy |
white.culson pisze: Napęd elektryczny samochodów i nie tylko samochodów Podstawy Silnik w kadłubie samochodu, przeniesienie napędu półosiami na dwa, lub cztery koła. Przeniesienie napędu bez pośrednictwa przekładni mechanicznych (skrzyń biegów) Obroty Moment obrotowy Powyższe parametry ma regolować tak zwany falownik (nie żaden silnik krokowy) Bardzo ważne Małe obroty i znaczny moment obrotowy - wielki pobór prądu. Tym samym problem z odprowadzaniem ciepła Silniki w pisatach kół - patent sprzed 100 lat Trzeba pamiętac o wadach - znaczne masy nieresorowane. Tym samym problemy z komfortem i bezpieczeństwem jazdy takim pojazdem. Zalety napędu elektrycznego w kołach Bardzo skuteczny sposób odzyskiwania energi przy hamowaniu (hamowanie rekuperacyjne) Miejsce na „silnik pod maską“ może posłużyć na miejsce montowania akumulatorów. Bardzo łatwy sposób wymiany koła z silnikiem. Łatwy sposób zaimplementowania do prawie dowolnego pojazdu kół z silnikami. Najskuteczniejszy sposób „kontroli trakcji“ Czy znowu coś przepisałeś Stachu i nie podałeś źródła? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |