Dzieńdobry, czy to forum jest przyjazne dla SWLów? |
Zasilanie z dodatkowego alkumatora w mobilu Probowalem cos wyszukac, ale ciezko mi idzie (zawsze mi ciężko szło jak pod gorke i gadali na mnie tempy) - moze macie jakies sprawdzone sposoby tempote i na zasilanie z mobila, ale nie podczas jazdy (no, moze bardzo sporadycznie). Myslalem zeby do bagaznika dac drugi alkumulator, mam tam gniazdo os wiec teoretycznie moglbym z tego gniazda alkumator ładować. cięzko mi się mysli, ale wymysliłem coby do druta się podłaczyć, takiego od trolejbusa albo trajwaja, moze do druta z kolei zielazniej Taki kawałek dipola mam - to by mozna w czasie jazdy doladowywac. Już kradłem prąd to mam wprawę Tylko z tego dipola ciagnionego po drucie kolejowym, to któren kabel bedzie plusem dodatbim a któren plusem ujemnym Pytania sa nastepujace: 1. Jak zabezpieczyc alkumulator glowny samochodu przed pobieraniam pradu przez transciver? ( nie podłączać wcale ? tylko z tego dreuta krasć ?) 2. Jaka pojemnosc akumulatora (minimalna) polecacie dla TRX do 1000W? (praca do 3h SSB i docelowo CW) wystarczy pojemnosć 10 litry jak wiadro ? 3. Jaki uklad zasotsowac do doladowywania dodatkowego alkumulatora podczas jazdy? Moze to byc jakies gotowe urzadzenie dostepne na rynku, np. do zastosowania na jachcie. Moge rowniez doladowywac alkumator w domu, ale jako opcja, bo irys własciciel nie wolno gada Czytałem jak SWL pisał o ładowaniu buforowym Ale bufory to chyba kobieta ma. Krzysio ADE pisał że bufory to na kolei so On (krzysio) je sztalowo szczotko pucował na glans 4. O czym powinienem jeszcze wiedziec a nie pomyslalem? Mysle nad tym intensywnie asz mnie gowa boli, oj boli, boli ! (podlaczenie TRX do aku zgodnie z instrukcja TRX, to wiem, bezpieczniki, tez wiem... czego nie wiem?) To dla zmyły - bo ja wszystko wiem i z fizyki wiem że to co Albert wymyslił to się sprawdza w DXingu i AURORA - czytajcie moje odkrycie AURORY i jak do tego doszłem wor na kij - kij wam w oko (razem z worem) jackass |